Jak zbudowany jest polietylenowy rowerek wodny?

Czas spędzany nad wodą nie musi kojarzyć się wyłącznie z kąpielą i opalaniem się na plaży. W ostatnich kilku latach sporą popularność zdobyły rowerki wodne. Stało się tak za sprawą licznych wypożyczalni, które udostępniają bezpieczny sprzęt dostępny dla wszystkich bez jakichkolwiek formalności i szkoleń. Ich budowa i konstrukcja czyni je w zasadzie niezatapialnymi. Oczywiście nie znaczy, to, że podczas ich użytkowania nie trzeba robić tego z rozwagą i zachowując wszelkie standardy bezpieczeństwa. Dostępna jest szeroka gama modeli, które różnią się wielkością, kształtem, kolorem, a także ilością miejsc przeznaczonych dla pasażerów. Przy ich wykorzystaniu przyjemnie spędzą czas pięcio-sześcioosobowe rodziny, grupy przyjaciół, ale także chcące zachować odrobinę prywatności pary.

Jest to bardzo przyjemna forma relaksu, dostępna dla każdego, gdyż pływanie rowerem wodnym jest niezwykle łatwe i wbrew pozorom przy zachowaniu zaleceń bardzo bezpieczne. Rowerki wodne oferują wiele udogodnień, aby jeszcze bardziej poprawić komfort minirejsu.

Rowery wodne wykonane z polietylenu

Obecnie rowerki wodne budowane są najczęściej z polietylenu, który cechuje się szeregiem zalet w kontekście sprzętu pływającego. Pierwszą i być może największą zaletą jest jego trwałość i wytrzymałość na czynniki zewnętrzne. Jest to niezwykle istotne w aspekcie bezpieczeństwa pasażerów. Polietylen cechuje się także wysoką odpornością na promienie słoneczne, promieniowanie ultra fioletowe, a także długotrwały wpływ wody, dzięki czemu rowerki wodne nie wymagają konserwacji, remontów, czy co sezonowego malowania. Drugą ważną zaletą jest lekkość polietylenu, w związku z tym zbudowane z niego konstrukcje rowerów wodnych są bardzo lekkie. Ułatwia to sterowanie, napędzanie, a także transport. W przypadku polietylenu lekkość materiału idzie w parze z wytrzymałością i trwałością.
Poza samą konstrukcją rowerki wodne muszą posiadać napęd, który tak samo, jak w przypadku ich naziemnych odpowiedników napędzane są siłą mięśni nóg pasażerów. Pedały umiejscowione są przy dwóch przednich siedzeniach, które działają niezależnie od siebie, a więc pedałować może tylko jeden pasażer, gdy drugi w tym czasie oddaje się relaksowi. Mechaniczna przekładnia przenosi siłę z pedałów do śruby napędowej umiejscowionej w tylnej części konstrukcji.  Starsze modele rowerów wodnych sterowane są dźwignią umiejscowioną pomiędzy dwoma przednimi siedzeniami, co umożliwia sterowanie jednemu jak i drugiemu pasażerowi. Rowerki wodne mogą być dwu, cztero, a nawet pięcio lub sześcioosobowe. Niektóre modele posiadają rozkładane fotele, wodoodporne schowki, przednią szybę chroniącą przed wiatrem, a nawet pewnego rodzaju dach chroniący przed nadmiarem słońca.

Skontaktuj się z nami

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.


Dane osobowe podane na powyższym formularzu kontaktowym będą przetwarzane przez Administratora Danych Osobowych „Elplast+” Sp. z o.o. z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Niepodległości 8, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.) w celach kontaktowych dotyczących odpowiedzi na przesłane wiadomości. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu wyjaśnienia zgłoszenia. Każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W dowolnym momencie przysługuje Państwu prawo do cofnięcia wyrażonych zgód . Dane osobowe nie będą udostępniane, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do tego na podstawie przepisów prawa. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu. Administrator danych osobowych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.